Le Tout Nouveau Testament-Yeni Ahit
Filmde din, mizah
yoluyla ele alınmaktadır. Tanrının bir surete sahip olduğu filmler genellikle
komedi türündedir. Semavi dinlerin kökeni incelendiğinde insanların algıladığı
tanrı formunun bir erkek olduğu düşüncesi kaçınılmaz hale gelmiştir. Filmde çeşitli
ironilerle Eril-Erkek egemen doğasına ve tanrı algısına güçlü vurumlar
yapmıştır. Film ataerkil düzenin ürünüdür ve ataerkil düzenin sorumlusu dinler
olarak görülmüştür. Tanrının erkek olarak Tasvir-i ataerkil düzene bir eleştiri
yaratır. Tanrının erkek olmasından anlaşılacağı üzere Patriyarka, kötülüklerin
ve şiddetin nedendir. Bu yüzden tanrıça bilgisayarı ele geçirdiğinde dünyanın
daha güzel bir yere dönüştüğü tasvir edilir. Kadının toplumsal rolleri filmde
de gösterilmiştir. Kadının sürekli ev iş yapması, evde kocası olmadığı için
daha rahat davranabilmesi bunun örneğidir. Bilgisayarın tanrı evde olmadığında
Tanrıçanın eline geçmesi ,tanrıçanın dünyayı istediği yer haline getirmesi ve
önceden kadınlara dayatılan toplumsal normların yeni düzende artık erkeklere
dağıtılacak olmasının izlenimini yaratması, her zaman bir cinsiyetin diğer
cinsiyet üzerinde egemen olacağının mesajını vermektedir. Güç kimin eline
geçerse kendi cinsiyeti için avantajlı olanı hayata geçirmeye çalışır ve
tanrıçanın yaptığı budur. Film sömürünün olmadığı, barışcıl
bir dünya özlemini dile getirir. Filmdeki havari olan karakterlerin
hepsi istemediği bir hayatı yaşamaktadır ve özgür değildir. Bunun içinde
kadının özgürleşmesini ve güçlenmesini savunur. Kadının özgürleşmesi , herkesin
özgürleşmesi anlamına gelir. Film bütün cinslerin ve doğadaki tüm varlıkların
özgür olması fikrini savunur. Bu yönüyle de film aynı zamanda politiktir.
Filmde tanrı
insanlığı can sıkıntısından yaratmıştır. Boş ve mutsuz bir hayat yaşıyor olması
onu değişik uğraşlara yöneltmiştir. Filmde tanrı kötü bir baba figüründedir. Genelde
kızı Ea’ nın yaptığı şeyleri baskılamaya çalışır ve erkek olmadığını sık sık
dile getirir. Evlatları tarafından sevilmez. Ataerkil şiddeti kendi çocuklarına
uygular. Film geleneksel baba figürünü Tanrı’ya işlemiştir. Çocuklarını
sevgiyle değil otorite ile yetiştirmiştir. Tanrı için önemli şey gücü elinde
tutmaktır ve bunu korku salarak yapacağını düşünür. insanların ölümlerini
öğrenmesine bu kadar sinirlenmesinin nedeni ölümlerinin vaktini öğrenen
insanların artık Tanrı’dan o kadar korkmayacağını düşünmesidir. Güç ve otorite kaybetme korkusu tanrı
için olabilecek en kötü şeydir. Şiddete başvurma nedeni ise iktidar ve itibar kaybına
reaksiyon göstermesidir.
Film başta
kutsal dinlere hakaret ediyor gibi görünse de aslında dinlere çok güzel bir
eleştiri getiriyor.